Inžinerijos mokslai – ir pradinukams, ir abiturientams

Inžinerija – disciplina  ir profesija, praktiškai pritaikanti fizikos, chemijos, matematikos, medžiagos mokslo, matematinio modeliavimo, ekonomikos bei praktinės veiklos žinias įvairiose technikos sferose. Būtent inžinerijos žinių nuo šiol galės įgyti ne tik savo ateitį su šia profesija planuojantys sieti Alytaus miesto vyresniųjų klasių mokiniai, bet ir pradinukai.

Šiandien Alytaus Senamiesčio pradinės, Alytaus Dzūkijos mokyklų ir Alytaus Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazijos ir Alytaus profesinio rengimo centro vadovai pasirašė jungtinės veiklos sutartį, kurioje numatyta, kad minėtos švietimo įstaigos bendradarbiaus įgyvendindamos Kūrybinio mąstymo ir inžinerinės kompetencijos ugdymo programą.

„Norėčiau, kad ši sutartis nebūtų vien popieriaus lapas ar vien tik dokumentas, kuris nukeliaus į  archyvą, o jame tik kaups dulkes. Norėčiau, kad ji būtų naudinga mūsų vaikams. Bandykime, eksperimentuokime ir darykime viską dėl savo vaikų, nes pasaulis keičiasi greičiau nei mes sugebame jį keisti“, – bendradarbiauti nusprendusioms švietimo įstaigoms linkėjo   Alytaus miesto savivaldybės meras Nerijus Cesiulis.

Švietimo įstaigų iniciatyva pasidžiaugė ir Alytaus miesto savivaldybės mero pavaduotoja Jurgita Šukevičienė. Ji  linkėjo, kad mokyklų ir profesinio rengimo centro  bendradarbiavimas taptų gražia draugyste: „Lai ji būna tarsi vienas kumštis ir suremti pečiai“.  

Alytaus miesto savivaldybės mero pavaduotojas Šarūnas Klėgeris, vylėsi, kad šiandien pasirašyta   jungtinės veiklos sutartis bus gera pradžia, padėsianti Alytuje atgaivinti susidomėjimą inžinerinės srities mokslais. 

Pasidžiaugti Alytaus miesto švietimo įstaigų bendradarbiavimo idėja atvyko Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos vyriausioji patarėja dr. Loreta Žadeikaitė. Anot jos, tikėtina, kad šie Alytaus miesto švietimo įstaigų bendradarbiavimo planai ateityje taps pavyzdžiu kitoms šalies savivaldybėms. 

Kūrybinio mąstymo ir inžinerinės kompetencijos ugdymo programą susirinkusiems pristatė Alytaus Dzūkijos mokyklos  direktorė Vilija Sušinskienė. Ji  patikino miesto vadovus, kad idėja paskatinti mokinius domėtis inžinerinėmis sistemomis  į stalčius tikrai nenuguls.

 „Jau vyksta didelis darbai – parengtas ir su mokyklomis suderintas ugdymo planas, o mokytojai lankė specialius kursus“, – dar iki sutarties pasirašymo nuveiktus darbus  vardijo V. Sušinskienė. Anot jos, pirmieji metai ko gero  bus ieškojimų ir atradimų metais, o sėkmės link bus einama mažais ir gerai apgalvotais žingsneliais. 

Su inžinerija savo ateitį ketinantys sieti mokiniai turės galimybę ugdyti dizaino, energijos, informatikos, medijų ir mechanikos inžinerijos, chemijos ir bioinžinerijos žinias. Šių inžinerinių mokslų ugdymo proceso  metu bus formuojami mokinių pažinimo, kūrybiškumo, kritinio mąstymo, problemų sprendimo, procesų iniciavimo ir valdymo gebėjimai, matematinio ir finansinio raštingumo, iniciatyvumo, lyderystės ir kt. įgūdžiai. Ugdymo metu bus vertinamas mokinių gebėjimas spręsti problemas, verslumas, praktiniai ir kūrybiniai gebėjimai, komunikavimas, netrūks  projektinių darbų, būrelių.

„Labai svarbu ankstyvame amžiuje sužadinti vaiko domėjimąsi inžinerija, kūrybiškumu. Tuomet išlieka didesnė tikimybė, kad tas domėjimasis išliks jam iki pat paauglystės ar dar vėlesnio amžiaus tarpsnio“, – pastebėjo  Dzūkijos mokyklos direktorė V. Sušinskienė.

Alytaus Senamiesčio pradinės, Alytaus Dzūkijos mokyklų ir Alytaus Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazijos ir Alytaus profesinio rengimo centro jungtinės veiklos sutartyje  numatyta, kad minėtos  švietimo įstaigos sudarys sąlygas mokiniams mokytis pagal individualų ugdymo planą, organizuos mokinių mokymą Alytaus profesinio rengimo centro Inžinerinės pramonės ir Darbų saugos bei statybos praktinio mokymo centruose, partnerio teisėmis dalyvaus šalių ugdymo karjerai renginiuose,  1–8, 9–10 klasių ir I–IV gimnazijos klasių mokiniams, organizuos pažintines ekskursijas, edukacinius užsiėmimus, profesinės veiklos praktiką. Bendradarbiaujant visoms šalims vykdys mokomuosius, tiriamuosius ir pažintinius projektus, sudarys galimybę mokiniams dalyvauti įgyvendinant inžinerinės kūrybos projektų įgyvendinimą, susipažinti su realaus darbo ir verslo sąlygomis.

Ams informacija

Komentarai

Komentarų nėra

Parašykite komentarą