Daugiabučių namų techninės priežiūros reglamentavimo pokyčiai

Gegužės 8 d. įsigaliojo du aplinkos ministro patvirtinti susiję teisės aktai. Tai Daugiabučių gyvenamųjų namų techninės priežiūros tarifo apskaičiavimo metodika ir statybos techninio reglamento „Statinių techninės ir naudojimo priežiūros tvarka. Naujų nekilnojamojo turto kadastro objektų formavimo tvarka" pakeitimai.
Metodikoje nustatyta daugiabučių namų (išskyrus namo šildymo ir karšto vandens sistemos ir liftų) techninės priežiūros tarifo apskaičiavimo tvarka, kai šių namų techninę priežiūrą vykdo savivaldybės paskirtas namo bendrojo naudojimo objektų administratorius. Numatyta, kad maksimalius administruojamų namų techninės priežiūros tarifus, vadovaujantis šia metodika, tvirtins savivaldybių tarybos.
Apskaičiuojant tarifą bus vertinamos namo nuolatinių stebėjimų, periodinių (sezoninių) apžiūrų ir jų privalomų dokumentų rengimo išlaidos. Atsisakyta į tarifą įtraukti nustatytų namo būklės defektų, inžinerinių sistemų gedimų šalinimo, avarijų likvidavimo ir pan. darbų išlaidas, kadangi ne visų darbų dažnumą, periodiškumą galima prognozuoti, įvertinti jų mastą ir sąnaudas. Dėl šių priežasčių iki šiol ne visada skaidriai būdavo naudojamos namo savininkų lėšos techninei priežiūrai, į kurios tarifą iki šiol buvo įskaičiuotos minėtų darbų sąnaudos.
Reglamente naujai išdėstytos daugiabučių namų techninės priežiūros nuostatos: namo būklės vertinimo, techninių prižiūrėtojų kvalifikaciniai reikalavimai, patikslintas nuolatinių stebėjimų ir apžiūrų periodiškumas, papildomų stebėjimų atvejai, subjektai, kurie turi teisę nustatyti šių stebėjimų poreikį, namo bendrojo naudojimo objektų valdytojo ir techninio prižiūrėtojo funkcijos, valdytojo pareiga organizuoti namo būklės atkūrimo darbus, rengti namo bendrojo naudojimo objektų metinius ir ilgalaikius planus.
Taip pat aktuose patikslinti atvejai, kada namo defektų šalinimo, inžinerinių sistemų gedimo, avarijų lokalizavimo darbus valdytojas privalo organizuoti nedelsiant, be savininkų pritarimo, ir atvejai, kada namo bendrojo naudojimo objektų techninės priežiūros ir remonto darbus valdytojas privalo planuoti ir parengęs metinį, ir (ar) ilgalaikį planą teikti savininkų pritarimui.
Tikimasi, kad šių teisės aktų pokyčiai sudarys sąlygas tinkamai vykdyti daugiabučių namų techninę priežiūrą, leis efektyviau ir skaidriau panaudoti daugiabučių namų, kurių techninę priežiūrą vykdo savivaldybės paskirti administratoriai, butų ir kitų patalpų savininkų lėšas.
Teisės aktai:
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2018 m. gegužės 3 d. įsakymas Nr. D1-354 „Dėl Daugiabučių gyvenamųjų namų techninės priežiūros tarifo apskaičiavimo metodikos patvirtinimo"
https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/6bec1dc051ca11e884cbc4327e55f3ca
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2018 m. gegužės 3 d. įsakymas Nr. D1-355 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 30 d. įsakymo Nr. D1-971 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.03.07:2017 „Statinių techninės ir naudojimo priežiūros tvarka. Naujų nekilnojamojo turto kadastro objektų formavimo tvarka" patvirtinimo" pakeitimo".
https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/365a95b051ca11e884cbc4327e55f3ca

Alytaus miesto savivaldybės informacija

Komentarai

Komentarų nėra

Parašykite komentarą