Lietuvoje plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui

Nuo liepos 1 d. Lietuvoje daugėja mokamų kelių – į kelių naudotojo mokesčiu (vinjete) apmokestinamų valstybinės reikšmės kelių tinklą papildomai įtrauktas 21 krašto kelių ruožas. Tikimasi, kad šis sprendimas padės kurti tvarų kelių infrastruktūros finansavimą, labiau subalansuoti krovininio transporto eismo srautus ir užtikrinti sąžiningą transporto įmonių konkurenciją.

„Iš merų regionuose girdėdavome aiškią žinią – sunkiasvoris transportas, norėdamas išvengti mokesčių, niokoja krašto kelius, kurie itin svarbūs susisiekimui tarp miestelių ir kaimų. Tokie keliai nėra pritaikyti tokiam srautui ir apkrovai. Taigi, norime, kad kelių sistema būtų teisinga tiek verslui, tiek valstybei“, – sako susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis.

Ministras ramina – lengvųjų automobilių vairuotojams mokesčio mokėti nereikės, o naudą pajus visi. E. Sabutis skaičiuoja, kad dar iki šių metų pabaigos dėl šių pokyčių tiesiogiai į kelius sugrįš keli milijonai eurų: mažės vairuotojų išlaidos transporto remontui ir degalams.

„Tikimės, kad vien per antrą šių metų pusmetį papildomai bus surinkta apie 3,5 mln. eurų ir jie bus skirti keliams. Planuojama, kad 2026 m. surinkta suma iš vinječių sieks 77 mln. eurų. Sumokėto mokesčio lėšos sugrįš kelių naudotojams, kurie ne tik turės geresnės kokybės kelius, bet ir trumpės jų kelionės laikas, sumažės transporto išlaidos automobilio taisymui, degalams, padidės eismo saugumas“, – pakeitimų naudas vardija ministras.

Siekdami išvengti kelių naudotojo mokesčio dažnai vairuotojai renkasi važiuoti ne magistraliniais, bet neapmokestintais krašto ar rajoniniais keliais, kurie driekiasi per gyvenvietes, o kai kur eismas tokioms transporto priemonėms apskritai yra draudžiamas.

Nesąžiningi transporto įmonių ir vairuotojų sprendimai lemia tai, kad vis labiau dėvisi krašto ir rajoniniai keliai, kurie yra mažiau pritaikyti intensyviam krovininio transporto eismui.

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA), administruojanti nusižengimus, susijusius su kelių naudotojo mokesčio nesumokėjimu,skaičiuoja, kad per 5 šių metų mėnesius padaryta per 150 tūkst. pažeidimų, kai buvo nesumokėtas kelių naudotojo mokestis. Pusė iš jų – užsienio šalių vežėjai, dažniausiai vykstantys per Lietuvą tranzitu.

„Stacionariąja Kelių eismo taisyklių pažeidimo fiksavimo įranga užfiksuojama, kad kasdieną per 1000 kelių naudotojų nesusimoka privalomo mokesčio. Sistemingas kelių naudotojo mokesčio vengimas skatina valstybės institucijas imtis veiksmų: daugėja apmokestintų kelių,  o tai reiškia, kad ir LTSA pareigūnai intensyvins kontrolę. Nesąžiningi vežėjų veiksmai iškreipia konkurenciją, turi neigiamos įtakos eismo saugai, o svarbiausia –  krašto keliai negailestingai gadinami“, – sako LTSA direktorius Genius Lukošius.

Apmokestinus dalį krašto kelių tikimasi, kad krovininio ir komercinio transporto srautas padidės magistraliniuose keliuose, kurie pritaikyti ir intensyvesniam eismui, ir sunkesniam transportui.

Krovinius vežančių transporto priemonių vairuotojai ir kiti atsakingi asmenys už kelių naudotojo mokesčio nemokėjimą gali sulaukti nuo 700 iki 1000 eurų siekiančios baudos.

Komentarai

Komentarų nėra

Parašykite komentarą