Nuotraukos autorius: D.Umbrasas

Bus siekiama panaikinti motociklininkus diskriminuojančias įstatymų nuostatas

Seimo narys liberalas Gintaras Vaičekauskas žadą dar iki pavasario sesijos pabaigos registruoti įstatymų pataisas, kuriomis bus siekiama panaikinti Administracinių nusižengimų kodekse egzistuojančią motociklininkų diskriminaciją. „Buvau visai pamiršęs, kad mes, motociklininkai, esame laikomi atskira kasta. Ir tai sakydamas turiu galvoje ne iš gerosios pusės“, – vos prieš kelias dienas į savo motobrolius vairuotojų portale „autobanas.lt“ kreipėsi vienas motociklininkas. Jis papasakojo, kad važinėdamas motociklu policijai įkliuvo dėl viršyto greičio. Motociklininką sustabdęs pareigūnas lyg tarp kito mestelėjo, kad vyrui labai pasisekė, nes jei jo greitis būtų buvęs dar bent kelias kilometrais per valandą didesnis, vairuotojas netektų teisės vairuoti. „Taigi, mane užfiksavo viršijus greitį 28 km/val., o teisės motociklininkams atimamos jau nuo 30 km/val.!!! Dar porą kilometrų ir teises būčiau pamiršęs nuo 3 iki 6 mėnesių, – vairuotojų portale „autobanas.lt“ rašė motociklininkas. – Pripažinsiu, kad po žiemos miego šis KET punktas buvo užmirštas. (…) Ar gali man kas nors paaiškinti, kodėl motociklininkai laikomi kažkokiais raupsuotais ir kodėl su automobiliu teisės atimamos viršijus greitį daugiau nei 50 km/val., o su motociklu riba sumažėja iki 30 km/val.!? Iš kur atsirado šitie dvigubi standartai? Negi tokia praktika galioja ir kitose šalyse? Kažkaip neteko nieko panašaus girdėti“.

Seimo narys liberalas Gintaras Vaičekauskas irgi sako, jog tokios įstatymų nuostatos diskriminuoja motociklų vairuotojus – vieni yra lygesni už kitus. Todėl jis jau parengė įstatymų pataisas, kuriomis turėtų būti panaikinta šiuo metu egzistuojanti diskriminacija, o baudos – suvienodintos. G.Vaičekauskas tikisi dar iki pavasario sesijos pabaigos šias pataisas registruoti ir pateikti Seimui. „O po to procedūros gali būti įvairios – Seimas gali priimti, gali atmesti, gali pasiųsti taisymui. Visaip gali būti. Aš pats neesu motociklininkas, čia jokių interesų neturiu. Aš tik galvoju apie šitą diskriminaciją“, – lrytas.lt sakė Seimo narys.

Siekiama suvienodinti baudas automobilių ir motociklų vairuotojams

G.Vaičekausko parengtomis įstatymo pataisomis siekiama panaikinti motociklų vairuotojus diskriminuojančias nuostatas ir taikyti tokią pačią atsakomybę už tokio paties pavojingumo pažeidimus kaip ir kitiems vairuotojams, vairuojantiems įprastas transporto priemones.

„Gyvenamojoje zonoje, kur leidžiamas maksimalus greitis 20 km/val., motociklininkui, važiavusiam 51 km/val. greičiu privalomai gali būti paskirtas teisės vairuoti visų rūšių transporto priemones šešiems mėnesiams. Automobilio vairuotojas, kuris kartu veždamas dar 7 keleivius ir mieste lėkdamas kad ir 150 km/val. greičiu, irgi gali būti nubaustas teisės vairuoti transporto priemones atėmimu tam pačiam šešių mėnesių laikotarpiui. Tačiau automobilio vairuotojas, viršijęs leistiną greitį 30 km/val. gali ir toliau vairuoti visas transporto priemones, bet jei tai padaro motociklo vairuotojas, jam nebeleidžiama vairuoti jokių transporto priemonių, t.y. jam uždraudžiama vairuoti ir automobilį, su kuriuo nerizikuodamas prarasti teisės vairuoti galėtų viršyti greitį net iki 50 km/val.“, – nelogiškas įstatymų nuostatas dėsto G.Vaičekauskas. Jo teigimu, akivaizdu, kad tai neproporcinga motociklų vairuotojų atžvilgiu, sankcijos nėra subalansuotos pagal pažeidimo pavojingumą ir galinčios kilti žalos dydį.

„ANK 32 straipsnio 2 dalyje nustatyta, kad administracinė nuobauda ir administracinio poveikio priemonė skiriamos vadovaujantis teisės viršenybės, teisingumo, operatyvumo, protingumo ir proporcingumo principais, tačiau paminėtuoju atveju protingumo ir proporcingumo principų neįmanoma taikyti dėl logiškai tarpusavyje nesuderintų įstatymo nuostatų“, – teigia G.Vaičekauskas.

Greitį viršijus motociklu, netenkama teisės vairuoti ir kitas transporto priemones

G.Vaičekauskas tvirtina, kad kalbant apie eismo saugumą, visų pirma reikia ugdyti žmonių sąmoningumą. Diskriminacinėmis įstatymų nuostatomis nieko pasiekti neįmanoma.

Kol kas teisės vairuoti atėmimas pažeidus KET nediferencijuojamas pagal turimas kategorijas. Pavyzdžiui, greitį smarkiai viršijus motociklu, netenkama teisės vairuoti ir automobilį ar kitas transporto priemones. „Jeigu jis viršijo motociklu, kodėl reikia B kategoriją iš jo atimti? Tai nėra adekvatu. Su motociklu viršijus 30 km/val. apskritai netenkama teisės vairuoti. Viską atima. B kategoriją, E kategoriją, D kategoriją, nors žmogus visas galėjo turėjo. Viską atima! Tai labai skaudūs dalykai, žmogus lieka be nieko“, – sakė Seimo narys. Jis tikisi, kad ateityje įstatymuose tai pavyks pakeisti ir teisė vairuoti bus atimama tik tai kategorijai, kurios transporto priemone buvo padarytas pažeidimas.

Andrius Vaitkevičius

lrytas.lt informacija

 

Komentarai

Komentarų nėra

Parašykite komentarą