Kelionės įspūdžiai į EP Strasbūre

Rugsėjo 29 d.–spalio 4 d. Pivašiūnų gimnazijos mokiniai Evaldas Jankeliūnas (II gimn. kl.) ir Evelina Leškevičiūtė (III gimn. kl), tikybos mokytoja Rasuolė Vaškevičienė ir keturiasdešimt žmonių iš visos Lietuvos vykome į Strasbūrą. Tai parlamentarės Laimos Andrikienės kvietimas mums, Jokūbo kelio piligrimams, „Proto mūšio“dalyviams, jo organizatoriams, mokytojams, bendraminčiams.

Pakeliui aplankėme Lenkijos, Čekijos, Vokietijos, Prancūzijos miestus. Didelį įspūdį paliko Praha, Niurnbergas, Strasbūras ir Bambergas. Prahoje mus sužavėjo Šv. Vito katedra. Buvome apstulbinti neapsakomos pastato didybės, vitražų. Ten aplankėme karalių kriptas ir Šv. Nepamuko sarkofagą. Netoli Šv. Vito katedros, pasukę siaura gatvele, radome rašytojo Kafkos, tų laikų aiškiaregės, būrėjos, karininko, juvelyro namelius, kurie nustebino savo kuklumu ir ypatingos paskirties namų apyvokos daiktais. Ėjome nepaprastai įspūdingu, pilnu įvairių šventųjų ir karalių skulptūrų karaliaus Karlo tiltu, kuriuo norėjosi eiti dar ir dar kartą, atėjus vakarui, šviečiant lempų šviesoms. Iš ten matėsi nuostabi miesto panorama.

Niurnbergas – Vokietijos miestas, kuriame gyveno žymus dailininkas A. Diureris, nutapęs brolio rankas – įžymųjį visame pasaulyje paveikslą. Daugybė tiltelių per upę, didinga pilis, ir viskas pritaikyta žmogui: net senelių namai įkurti gražiame senoviniame pastate su vaizdu į upę. Aplankėme Frauen kirche (Moterų baznyčią), valgėme įžymias tik šiame mieste gaminamas ir populiarias visose miesto šventėse Niurnbergo dešreles. Sužavėjo Laimės ir grožio fontanas. Skulptura „Kvailių laivas“ kažkuo priminė lietuvišką romaną.

Spalio 2 dieną mes nuvykome į Europos Parlamentą (EP). Pasakiško grožio pastate išklausėme Laimos Andrikienės paskaitą apie EP darbą, susipažinome su parlamento struktūra, pačia institucija, galėjome asmeniškai užduoti Laimai Andrikienei klausimus, pabendrauti gyvai. Kiekvienas gavome atminimo dovanėlių. Dalyvavome EP posėdyje – turėjome galimybę paklausyti Juodkalnijos prezidento kalbos apie jų troškimą įstoti į Europos Sąjungą. Matėme mūsų įvairių frakcijų parlamentarus iš Lietuvos, jų balsavimą įvairiais darbotvarkėje paskelbtais klausimais.

Vėliau laukė siurprizas – Laimos Andrikienės dovana – pasiplaukiojimas laivu Ilio upe. Plaukdami galėjome pamatyti visą Strasbūro senamiestį, klausant gido pasakojimo apie miestą matyti Europos Parlamentą ir Teisingumo rūmus.Vakare valgėme vakarienę kartu su ponia L. Andrikiene, kiekvienas galėjome su ja pabendrauti asmeniškai, dainavome lietuviškas dainas, fotografavomės prie katedros.

Grįždami atgal į Lietuvą aplankėme Vokietijos miesto Bambergo senamiestį. Kaip tik spalio 3 d. vokiečiai švenčia Vokietijos susivienijimo šventę. Šią dieną Rytų ir Vakarų Vokietija pagaliau tapo viena valstybe. Apie visus šiuos miestus išsamiai papasakojo gidė Rasa Peciulienė. Dėkojame jai, jog suteikė tiek daug žinių.

Visa grupė žmonių buvo labai draugiška, susiradom draugų su kuriais taip pat smagiai praleidome laiką. Mes labai džiaugiamės, jog turėjome tokią galimybę aplankyti net keletą šalių.

Esame begalo dėkingi parlamentarei Laimai Andrikienei už šiltą priėmimą ir globą visos nepakartojamos kelionės metu. Iš tiesų, apsilankius EP pasikeite mūsų nuomonė apie veiklą ir atsakingą Lietuvos parlamentarų darbą jame. Europos parlamentarė Laima Andrikiene kovoja už ES išsaugojimą. Supratome, kad Europos Sąjunga yra reikalinga, siekiant taikos, darnos ir šalių vienybės visose srityse: politikoje, ekonomikoje, kultūroje, prekyboje ir kt. Tik esant stipriai ir vieningai Europos sąjungai galima pasiekti gerų rezultatų visų šalių vystymesi. Europos Sąjunga yra svarbi visam pasauliui.